Effie Awards gedragen door veel video content

EFFIE AWARDS

Op dinsdag 13 november verzamelde een groot aantal Nederlandse topmarketeers en communicatieprofessionals zich in Het Concertgebouw in Amsterdam voor de uitreiking van de Effies. Dé prijs voor de meest effectieve marketingcommunicatie concepten van het afgelopen jaar. In een wereld waar concepting en design de toon voeren, kan de uitstraling rondom deze prestigieuze prijs natuurlijk niet achterblijven. Level V werd ingeschakeld voor het maken van alle video content voor de Effie Awards en speelde een grote rol in de manier waarop de uitreiking dit jaar werd neergezet.

De introductievideo zette direct de toon door de grootsheid van de Effie’s te benadrukken. Effectieve communicatie is van grote waarde en de awards worden wereldwijd in 50 landen toegekend. Level V bedacht het concept en schreef de voice-over voor de video. De introductievideo eindigde met de aankondiging van het presentatie duo Veldhuis en Kemper. Het cabaretduo had deze avond de eer om de zaal te betrekken bij het overhandigen van de Effies aan de gelukkige winnaars. De volgende video zoomde volledig in op de jury. We kozen ervoor de jury dit jaar te introduceren door direct met hen in de inhoud te duiken.

Artikel gaat verder onder de foto's.

CONCEPT DESIGN

Er is veel aandacht besteed aan concept en design van de video’s om de Award Show de uitstraling te geven ze verdient. Level V deed dit in samenwerking met 3D-Animator Mike Horn. Voor elke Effie maakten we een video waarin we beelden van alle deelnemers op de in 3D vormgegeven Effie projecteerden. Voor de uiteindelijke winnaars maakten we video’s waarin de hoogtepunten van de winnende case in beeld kwamen met daarnaast in het kort de toelichting van de jury. Verder was het onderdeel van het concept het gevoel van euforie vanuit de video’s te versterken naarmate de podiumplaats steeg van de bronzen naar de gouden Effie’s.

Voor opkomend en heldhaftig talent was er dit jaar weer de Leffie. Die, zoals de naam al impliceert, wordt uitgereikt aan jonge honden die met veel lef en het geloof in een innovatief concept, iets anders laten zien dan de gevestigde orde.

Tijdens de pauzemomenten van de show was de ‘Sponsorloop’ te zien op de schermen in de zaal. Het was een bewuste keuze om de sponsoren niet met een standaard verhaal in de introductievideo mee te nemen maar om hen op meerdere momenten op de avond aandacht te geven.

Een avond met veel video waarop wij vanzelfsprekend ook aanwezig waren om beelden te schieten voor de aftermovie. Dankzij live editing tijdens de show, is de aftermovie dezelfde week al beschikbaar voor alle liefhebbers van effectieve marketingcommunicatie.